2010-01-12

Trebarnsmamma

Idag hade Emilia tid på BVC för sin 8 månaders kontroll och jag passade på att gå till Öppna Förskolan som ligger direkt brevid. Min kära man skulle komma dit och så skulle vi åka hem tillsammans. Han kom, vi gjorde oss i ordning och gick till bilen, jag låste upp bilen, han satte Emilia i bilbarnstolen medans jag fällde ihop barnvagnen, jag gick runt bilen, öppnade förardörren och såg detta:



Jag vet att vantarna inte låg där när jag parkerade bilen så jag plockade upp dem och ville slänge dem i backsätet. Då höra jag min man säga: "Jaså! Och jag som hade lagt vantarna där för att paxa!".
Ja, paxa.
Som i: den som lägger sina vantar på förarsätet får köra bilen.
Som i: jag är en 4-åring som är fångad i en 32-årings kropp.
Ibland är han som det tredje barnet jag inte vill ha...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar