2010-01-24

Geringssågens ferrari

Min make ville kompensera sin påstådda otillräcklighet som hemmafixare genom att köpa en geringssåg (vilket är nog motsvarigheten till medelålders män som köper en ferrari). Han tror nämligen att arbetet skulle gå mycket bättre om han bara hade rätt utrustning. Som Star Wars nörd ville han helst ha en såg med laser, men det sa han förstås inte rakt ut utan pratade istället om fördelarna med att kunna se exakt var snittet går osv. Det visade sig tyvärr att geringssågar med laser är ganska dyra, förutom den på Rusta, men den var såklart slutsåld i hela Stockholmsområdet och dessutom slut på deras centrallager. Så vi tittade på några dyrare märkessågar istället och det hela slutade med att vi köpte en geringssåg från Ryobi för sisådär 2700 kronor. Min man fick lova att han skulle bygga en lekstuga till barnen om man nu lägger ner så mycket pengar på ett verktyg.

Så nu sitter min man med den gigantiska Ryobi geringssågen i Pontus rum och använder den för att såga listerna för korta. Jag kunde ha förstört listerna med en handsåg, men det ska jag inte säga till honom. Man kanske kan använda Ryobin för att skära upp baguetter under sommarens alla grillkvällar istället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar