2010-01-31

När katten är borta

Min man och barnen åkte till farmor och farfar, vilket betydde att jag var hemma själv i flera timmar. Och vad gör man när man helt plötsligt inte längre måste springa efter barnen eller väcker mannen som somnar i soffan varje chans han får och det samtidigt är jättekallt ute? Preics, man stannar inne med en kopp varm choklad och slösar pengar man inte har på saker man aldrig visste man behövde på nätet. Just för någon minut sen bjöd jag hem de här jättefina Barbapapa-kuddarna från Ebay. De är original från 70-talet och oanvända! Man måste fylla de själva, men det klara jag nog av.

 

Pontus älskar allting som har med Barbapapa att göra. Han sparade till och med etiketten som satt på Barbapapan han fick i inflyttningspresent och har den med sig i sängen varje natt. Han kommer alltså säkert att älska kuddarna och jag planerar redan hur han kan göra sig förtjänt av dem. En får han när han sitter still så vi kan klippa hans hår (han börjar se ut som den sjätte beatlen). En får han säkert någon gång bara för att han har gjort eller sagt någonting gulligt eller har varit jättesnäll. En måste vi ge till honom för att förhindra att han vill "hjälpa till" igen när vi målar nåsta rum. Och den sista kudden sparar vi till en krismoment - det är alltid bra att ha en muta hemma när det är so långt till jul och det inte fungerar att hota med jultomten.
Barbapapa är en valuta här hemma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar