2010-01-27

Och vilken tid går denna tunnelbana?

Jag ser de varje gång jag tar bussen. Varje gång jag åker tunnelbana är de där. Oftast i grupp. Högljuda. Finniga. Fnittrande. Fötterna på sätena. Musik från mobilen som spelas högt. Ja, jag pratar om ouppfostrade tonåringar.

Jag visste att jag inte längre var ung och trendig när jag började tänka saker som "Stäng av den där djävulsmusiken", "Mitt barn skulle inte få gå ut klädd som en översminkad mangafnask" och såklart klassikern "Dagens ungdomar - när jag var ung skulle vi aldrig ha uppfört oss så". Samtidigt undrar jag hur det kan vara att det verkar finnas så otroligt många ouppfostrade tonåringar. Var är de tonåringarna som har hyfs? Störs de, som jag, av oljudet och musiken och tar därför en senare tunnelbana? Någon som vet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar