2010-01-28

Skenet bedrar

Som jag meddelade igår flyttade Pontus in i sitt nya sovrum idag. Alla möbler står på plats och hela rummet är nytt och fräscht. Men vi vet ju alla att den inte kommer att kännas nytt och fräscht länge till. Så jag ville ta ett kort för att föreviga denna ljuvliga men ack så flyktande stund där rummet är oförstört och ta ett kort. Med på bilden ville jag ha Barbapappan som Pontus fick av oss i inflyttningspresent. Den skulle ligga på sängen sådär lagom slumpartad som man ser det i hemreportagerna i inredningsmagasiner. Tyvärr ville Pontus inte ge bort sin Barbapappa. Jag fick slita den ur hans händer medan min man drog Pontus ur rummet. Jag halvskrek hysteriskt: "Du fär den tillbaka sen, men nu ska mamma få ta ett fint kort!".
Medans jag stod och försökte fånga våran hemtrevliga familjeidyll på bild stod alltså min son bakom mig och gallskrek, min man höll i honom för att hindra honom från att springa in i rummet och jag använde ena foten för att putta undan Emilia som också försökte att ta sig förbi mig.

Allt detta syns såklart inte på bilden, men jag tycker ändå att ni ska njuta lite extra av bilden nur när ni vet hur mycket blod, svett och tårar det kostade att få till den. Njut, säger jag!



(Jag vet inte varför det blev fläckar på bilden (kanske Pontus tårar som sprutade?), men de är i alla fall bara på bilden och inte på väggarna)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar