2010-01-30

Eller så glömde vi att betala månadsavgiften

Vi har inget varmvatten. På årets kallaste dag. Det märkte jag när jag stod i duschen. Eller ja, vi hade varmvatten. I ungefär 20 sekunder, alltså tillräckligt länge för att blöta ner mig helt och sen långsamt frysa ihjäl. Vi har varit utan varmvatten en gång innan. Även då var det jag som upptäckte problemet när jag stod i duschen.

Visst, det är väldigt kallt ute, det kanske påverkar vattentemperaturen (det var vad min man föreslog som orsak). Men det har varit kallt länge, varför skulle då varmvattnet försvinner just idag, just när jag står i duschen? Nej, jag tror inte att det är en slump. Det att är min man som hämnas! Jag kan ser framför mig hur han står i köket och vrider upp varmvattenkranen medans han viskar med en psykotisk röst: "Ingen hemmafixare, hm? Tummen mitt i handen säger du? Jag kan minsann vrider upp vattenkranen väldigt bra ändå som du märker, muahaha! Frys, mitt lilla lamm, frys och lär....", följt av hysteriskt skratt i världshärskare-stil.

Jag, så är det nog. Men tänk om jag nu får en förkylning som följd av min kalldusch som får mig att ligga i sängen hela dagen, äta godis, titta på tv och ställa orimliga krav som han inte kan neka mig eftersom jag inte mår bra. Då är det jag som skrattar. Skrattar bäst som skrattar sist!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar