2010-01-01

Nytt år - Ny blogg

Det här blir alltså mitt andra försök att skriva en blogg, förhoppningsvis med mer framgång än min förra (privata) blogg. Jag slutade att uppdatera den eftersom den helt enkelt aldrig blev som jag hade tänkt mig. Att skriva på engelska kändes inte helt naturligt, men om jag hade skrivit på tyska eller svenska hade ju alltid hälften av mina 4 trogna läsare inte förstått mig. Och jag ville förstås göra allt rätt, inte bara halvrätt. Roliga, fyndiga inlägg från mig till världen skulle det vara. Det visade sig dock att såna tvångstankar leder till prestationsångest som verkligen inte hjälper när man ska berätta om sitt liv i ett språk som inte är ens modersmål, så jag slutade uppdatera bloggen efter drygt 1 år.

Men nu är jag tillbaka, med sänkta krav på mig själv och mitt författarskap och en "anything goes" attityd när det gäller vilket språk jag skriver i. Nu får jag bara hoppas att jag inte har sänkt kraven så mycket att jag skrämmer bort de där 4 trogna läsare som jag hade en gång i tiden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar