2010-01-10

Olika sätt att ta kort

Hemma hos oss finns det 2 kameror och därmed för mig 2 olika sätt att få bilder som ska läggas ut på bloggen:

Jag kan ta min egen kamera. Kameran är min eftersom min man ansåg att den inte längre var tillräckligt bra (för honom) och så fick ja den gamla kameran och han köpte en ny. Det är alltså inte den nyaste kameran, men den gör det den ska göra.

Sen så finns det min mans kamera. Något bättre än min används den gärna för att föreviga såna stunder man senare i livet inte bara vill ha minnen med låg upplösning av. Roliga fester med familjen, kula saker barnen hittat på - makens kamera är det självklara valet.

Den största skillnaden mellan de 2 kamerorna är dock inte antalet pixlar utan tillgängligheten av bilderna.

När jag tar kort med min kamera kan jag sätta den i dockningsstationen, koppla upp den till datorn, överföra bilderna och inom några minuter finns bilden på bloggen.

När jag tar kort med min mans kamera ber jag honom att ladda ner bilderna från kameran och skicka de till mig. Några timmar senare påminner jag honom att han snälla ska ladda ner de där bilderna eftersom jag behöver de. Några dagar senare frågar jag honom om han har laddat ner bilderna från kameran än (svaret är alltid nej, oftast har han glömt det). Ännu några dagar senare ställer jag mig brevid honom när han sitter vid datorn, ger honom kameran och övervakar att han verkligen laddar ner bilderna och ger dem till mig. Och det är den korta versionen av hur det går till.

Nu vet ni alltså varför ni inte kan se bilderna som jag tog av renoveringsarbetet i Pontus rum idag förrän nästa vecka.

1 kommentar:

  1. Jag ska ordna så att du kan föra över bilder från den kameran också. Jag lovar.

    SvaraRadera