2010-01-19

Hemmafixare vs. kaffefixare

Min man har tummen mitt i handen, åtminstone 80% av tiden. Han försöker verkligen sitt bästa, men alltför ofta går det inte som han vill. Ta till exempel laminatgolvet som skulle läggas i Pontus nya rum. Det är klickgolv, borde alltså vara hur enkelt som helst att lägga själv. Men först vände min man brädorna åt fell håll, sen lyckades han inte sätta ihop dem och till slut, när han skulle såga till en bit, tappade han just den delen av brädan han behövde i golvet så att den skadades och inte gick att använda.

Idag gav han äntligen upp och ringe till Muddiz make för hjälp. Som ni kan läsa på Muddiz blogg lyckades nämligen hennes händige make att göra om hela hallen på övervåningen själv med nytt golv och nya lister. Det var precis denna sortens expertis vi behövde och han kom omgående i sina tuffa hemmafixare-kläder och gav inte bara tips utan gjorde faktiskt jobbet själv på sisådär 2 timmar. 2 ynka timmar! Jag visste inte ens att man kunde lägga golv så snabbt. Min man fick titta, lära sig och hämta kaffe. Det var han för övrigt bra på. Allt som är kvar att göra är "avslutningsraden" och min man känner sig säker att han blir klar med den (helt själv) i morgon. Äntligen går det framåt!


2 kommentarer:

  1. Fast du vet väl att det är den sista plankan som är svårast? Ta det från en som under pågående golvläggning hört ett avgrundsvrål från sovrummet, rusat in bara för att se mannen med kofot i handen gå till vild attack på den sista plankan. Innan vi sälde lägenheten satte vi dit en extra bred list för att dölja alla hack. Det var iofs inget klickgolv, kanske är det skillnad?

    SvaraRadera
  2. Tack! Precis vad jag sagt hela tiden. Äntligen någon som förstår. =)

    Nej det är säkert inte någon skillnad. ;-)

    //Johan

    SvaraRadera