2010-01-18

Galen i barngalgar

Sedan vi började bygga och renovera barnens sovrum har jag blivit besatt av att surfa runt på nätet och titta på fina inredningsdetaljer. Om jag köpte bara hälften av alla saker som jag har på min önskelista skulle barnen inte längre få plats i rummen. Eller, plats får de kanske men de skulle i alla fall inte få röra någonting i rummet och det blir ju lite svårt.

Dagens besatthet var barngalgar. Emilia har ganska månge klänningar och just nu hänger de på såna plastgalgar som man får med sig från affären. Men när hon väl har sitt eget rum och sin egen liten klädhörna måste vore det bra med någonting finare (och mer hållbart).
 
Just nut lutar jag åt barngalgarna som Åhléns säljer. De är fina och om man tar de vita funkar de för båda barnen en lång tid framöver.



Den andra idén jag hade var att köpa enkla trägalgar och måla de själva. Men med tanke på alla andra målarprojekt jag har här hemma undrar jag om det inte är önsketänkande snarare än ett riktigt alternativ.



Nej, jag ska nog till Åhléns och tar den enkla vägen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar