2010-02-20

Melodifestivalen 2010 - Delfinal 3

Dags för ännu en delfinal. De förra två delfinalerna var så katastrofalt usla att jag inte ens orkade skriva ett inlägg om dem, men idag, ja idag ska de jävlarna få höra vad jag tycker om deras musik! 

Alcazar, "Headlines"
Jag gillar Alcazar. Deras musik sätter sig i huvudet. Den här läten kommer jag säkert sjunger med när jag kör bil. Rakt in i andra bilar. Eller soptunnor.

Johannes Bah Kuhnke, "Tonight"
Som en riktig dålig Idol-audition. Varför har folk inga vänner som är ärligt nog att säga såna enkla sanningar som "Du, vi har känt varandra länge och...du kan inte sjunga". 

Elin Lanto, "Doctor, Doctor"
Sjöng hon att doktorn ska ge henne ett "laceration" (skärsår)? Eller så gav doktorn henne kanske redan ett skärsår? Var det därför hon inte kunde ha på sig underkläder? 

Erik Linder, "Hur kan jag tro på kärlek"
Disney-musik. Dålig-Pocahontas, inte bra-Pocahontas, alltså.

Getty Domein, "Yeba"
Den där låten sög manligt könsorgan. Oavsett på vilket språk.

Timoteij, "Kom"
Tankar förs till schampot "Timotei". Tjejernas hår glänser och är inte flygigt - jag anar smygreklam. Min man tycker om musiken. Eller så tycker han om tjejerna. Jag vågar inte fråga. Okej, jag orkar inte fråga.

Darin, "You're out of my life"
Jag förväntade mig en tjejidol och fick någon som ser ut som en medelålders, något plufsig teologistudent med tunnt hår som sjunger om sin kärlek till gud. Tror jag i alla fall.

Crucified Barba, "Heaven or hell"
Läderbrudar skrämmer mig. Läderbrudar som kallar sig för någonting med "Barbra" förvirrar mig. Min man trodde i början att de hette Crucified Barbies. Det hade varit ett betydligt coolare namn. Låten hade varit betydligt coolare om de hade varit män. Jag är hårdrocks-chauvinist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar