2010-02-27

Fokus!

Min kära vännina Vasso har blivit glömsk. Inte på ett "hur kom jag till parken och vad heter jag egentligen"-vis, men ändå så att det stör henne. Hon undrar om hon kanske börjar bli gammal.

Visst, hon blir äldre, men jag tror inte att hon är glömsk utan hellre ofokuserad. För det har jag själv märkt att jag är. Barnen springer runt och sen ska maten lagas och tvätten måste tas hand om och sen stör barnen igen och oj nu står jag här och käkar godis fast jag egentligen hade gått in i köket för att tömma diskmaskinen.

Det finns dock några enkla knep för att göra livet lättare för de ofokuserade:

1. Välj smarta inredningsdetaljer som hjälper dig att komma ihåg!

 

2. Förbered din vardag på ett fiffigt sätt! Det är t.ex. väldigt svårt att glömma barnet hemma på morgonen när man hänger vinteroverallen på dörrhandtaget kvällen innan!

  

3. Skriv ner de riktigt viktiga sakerna!

 

Oj, nu ringde Vasso. Jag glömde visst min mobil hemma hos henne igår...

1 kommentar:

  1. Super...jag lovar att göra mitt bästa för att följa dessa goda råd!
    Och tack för att ni kom ihåg att komma på Alexias 1-årskalas (och för fina presenter)
    Love, love,love...makes the world go round!
    Natti, natti från kalaspinglan

    SvaraRadera