2010-02-13

Alla Hjärtans Dag(en före) 2010

Min man och jag ville ligga steget före, så vi firade Alla Hjärtans Dag redan idag. Vanligtvis firar vi den inte alls, men ibland duger vilken ursäkt som helst för att få farmor och farfar att ta hand om barnen.

Vi hade alltså en hel kväll till oss själva. Tid för romantik, tid för närhet. Min man sa "Jag älskar dig", fast med lite andra ord ("Jag spelar in Melodifestivalen ikväll. Du behöver inte titta på det.") och sträckte fram en påse med chokladbitar. Vilken fin tanke att köpa min favoritchoklad! Och vad bra att han inte visste att jag hade köpt samma choklad till mig själv tidigare idag (och mycket mer än han dessutom).

Vi hade planerat att gå ut och äta, så vi satte på oss våra finkläder.


Och med finkläder menar jag såklart rena kläder. Det är inte ofta man har på sig såna nuförtiden.

Sen tog min man mig till en fin restaurang.

 

Middagen var otroligt romantisk! Med för få lampor i restaurangen blev det en riktig mysbelysning och faktumet att personalen så omtänksamt hade låtit bli att sätta pä värmen var en bra ursäkt för att sitta tätt ihop och ha lite kroppskontakt.

Som i alla fina restauranger kunde vi ta hem den överblivna maten i en stilfull, miljövänlig förpackning.

 

Och nu sitter jag här och bloggar om mitt livs mest romantiska kväll medans min man har svimmat i soffan efter att ha ätit vädigt mycket (av min) choklad så att jag slipper bli tjock av den.

Kan det bli mer romantiskt än så?

3 kommentarer:

  1. Mrs Miasson Hej, mitt namn är Marcos, jag är från Brasilien, och har samma efternamn som hans. ni kunde skicka mig din e-post till talk-vi bättre?

    Skicka till mp.miasson @ gmail.com

    Tyvärr översättningen, men jag använde Google Translator

    SvaraRadera
  2. I am so sorry, but my last name is not miasson. Miasson is just a combination of my first name and a typical Swedish last name ending on "sson". I hope you're not too disappointed...

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt romantiskt om man jämför med min helkväll på Saccsha barnsjukhus...som tur va hann vi äta lite godis till frukost!!

    SvaraRadera