2010-06-11

My Super Sweet 16 (för andra gången)

Jag fyllde år häromdagen (jag håller det vagt så att ingen behöver skämmas för att ha glömt att gratulerar mig i tid eller överhuvudtaget) och så här ser det ut när jag festar som om det vore 1999:

När jag kom till jobbet hade mina kollegor dekorerat mitt bord.


Jag vet inte om ni kan se det, men de tejpade ett litet kort på Darin på skärmen. De stora bokstäverna på den fina styroporskylten visar hänsyn till min allt mer nedsatt synförmåga. Den lilla bilden på Darin visar att de tog det jag sa om att fylla 16 (igen) lite för bokstavligt.

När jag hämtade barnen på dagis förkunnade Pontus att han ville göra chokladpudding. Jag ville inte hindra hans framtida karriär som chefskock och så var det ju också min födelsedag, så lite festpudding skulle väl inte skada. Det gjorde det inte heller. I alla fall inte om man ändå hade tänkt byta båda barnens kläder och rengöra hela köket.

Sen tog jag min svärmor, som inte har en bil för tillfället, ut på en liten shoppingtur till ICA Maxi. Hon hade glömt min födelsedag. När jag tipsade lite diskret sa hon "grattis", "ja har ingen present" och "mina barn kommer minsann aldrig ihåg min födelsedag heller", utan ett enda andetag emellan. Jag tänkte på Darin och det chokladkladdiga köket och bestämde att der var ingen idé att diskutera saken. För mitt hänsyn belönade jag mig själv med choklad.


Min födelsedag avslutades klassiskt med en fin middag. En clown var också där!

 

Jag fick några riktigt coola leksaker av honom. (Använder unga människor fortfarande ordet "cool"?)


Och vad vore en födelsedagskalas utan en festlig partyhatt? (Hur trött ser jag ut egentligen?)


En mycket lyckad dag! Nu ser jag fram emot att fylla 11. För tredje gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar