2010-04-02

När min man får välja

Tänk att du är en man. En man som snarkar mycket. En man som snarkar mycket och som har en kärleksfull fru som står ut med det. Tänk dig nu att din kärleksfulla fru är lite förkyld och täppt i näsen. Din stackars kärleksfulla fru är så täppt i näsen att hon snarkar på natten. Vad gör du?

A) Jag låter henne sova. Bara ett monster skulle väcka sin stackars kärleksfulla fru som står ut med så mycket i en sån situation.
B) Jag puttar henne lite lätt och hoppas på att hon rullar runt och slutar snarka. Visst, hon står ut men min snarkning men det betyder ju inte att jag måste stå ut med hennes. Jag ser dock i alla fall till att inte väcka henne eftersom min stackars kärleksfulla fru är förkyld och behöver sin sömn.
C) Jag sparkar henne i rumpan. Här hemma är det bara en som snarkar och det är jag - förkyld eller inte förkyld. Det ska min stackars kärleksfulla fru få höra!
D) Jag hoppar upp och ner i sängen så att min stackars kärleksfulla fru vaknar med en chock, både av det höga ljudet och för att hon tror att det är en jordbävning. Sen låtsas jag sova för att slippa diskussioner om vad det var som väckte henne. Hon kommer aldrig att gissa att det var jag! Och när hon är vaken snarkar hon ju inte längre heller. Jag vinner!

Min man valde alternativ D. Hur en vuxen person vid sina sinnens fulla bruk kunde tro att det var det rätta att göra har jag fortfarande inte förstått. Fast...
Han berättade också om sin dröm. Han var deltagare i en internationell IDOL final, men han var helt oförberedd. Han bestämde sig spontant för att sjunga en Magnus Uggla låt, kanske för att Magnus Uggla också var på plats. Han fick dock aldrig sjunga eftersom någon höll en jåttelång monolog. Om ärtor.

Det är kanske dags att låsa sovrummsdörren från insidan innan de rösterna i min mans huvud beordra honom att stoppa mitt snarkande genom att trycka en kudde på mitt ansikte.

2 kommentarer:

  1. Nej, jag valde inte att sjunga Magnus Uggla. Jag hade inget val faktiskt.

    Och jag hoppade inte. Det låter som om jag ställde mig upp i sängen och hoppade upp och ner och det gjorde jag ju inte. Fast det kanske hade varit roligt. =)

    SvaraRadera
  2. Åh nej, förlåt!
    Du hoppade inte upp och ner i sängen utan ryckte som om någon höll på att ge dig elektrochocker, fast det i alla fall liggandes ner.
    Du ville alltså inte bara få hela sängen att skaka för att väcka mig, du var dessutom för lat för att ställa dig upp för det!

    SvaraRadera