2010-04-06

När männen tystnar

Förra helgen fick Muddiz man och min man i uppdrag att vakta barnen medans vi åkte iväg till klädbytardagen. När vi kom tillbaka efter 2 timmar hittade vi de två sovandes i soffan medans Pontus och Milton sprang omkring. Och vårat sovrum såg ut så här:


En vacker komponerad stilleben med intensivt återfuktande hudkräm, en sax, circa 50 post-it-lappar i varierande färger, en påse med pärlor och såklart den obligatoriska bärselen!
Konstigt nog var det bara mina sängkläder som var nerkladdade med salva.

Min man sa att detta inte hände när de "vilade" (som han uttrycker det) i soffan utan tidigare, när de höll på att laga mat. Vilket gör förstås en enorm skillnad. För det är ju mycket bättre att barnen kunde göra så här medans båda killarna var vakna, eller hur? Verkligen lugnande...

Min man lovade i alla fall att byta sängkläderna samma dag. Och det skulle han ju inte glömma, eller hur?
Varför min hud ändå ser så misstänksam återfuktad ut får ni själv gissa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar