2010-03-08

Testamente

Det känns inte som om jag kommer att klara mig, så här är min sista vilja:

Min man ska ärva huset, bilen och barnen.
Muddiz ska ärva min våg (med fungerande display!) och alla dietprodukter från vårat kök.
Muddiz make ska ärva ansvaret för att färdigställa Emilias rum. Ah, jag ska inte vara snål: ta också strykjärnet, du!
Vasso ska ärva de där roliga små paraplyerna till drinkar till hennes många fester och alla mina post-it-lappar samt minst 10 stycken pennor så att hon kan skriva ner att inte glömma att använda dem.
Sarah ska ärva mina resterande havreflarn och allting hon är interesserad av och vars namn hon kan uttala korrekt på svenska, dvs. bara mina havreflarn.
Nadine ska få ärva min mobil så att hon kan bevisa att det faktiskt går att svara i den, bara man har den med sig.
Ulrike ska ärva min voodoo-docka. Hon vet nog vem hon ska använda den på.

Oh, nu hade jag en bra idé: för att få ärva någonting krävs det att alla klär ut sig till clowner på min begravning och har en mim-föreställning om mitt liv. Den som vågar ta sig an att spela streptokocken som orsakde halsflussen får dessutom min laptop, som jag säkert har andats massivt på med ovan nämda bakterie.
Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar